24/06 RECORDOPKOMST BIJ SEIZOENSAFSLUITING 2012/2013

Afgelopen vrijdagmiddag 21 juni organiseerde de tafeltennisvereniging Appelscha haar jaarlijkse seizoensafsluiting. Voor het ouder- en kindtoernooi waren liefst zestien duo's present. De samenstelling van de verschillende teams varieerde. Zo hadden sommigen hun vader of moeder meegenomen, waar anderen ten tonele kwamen met een broer, zus of vriend of vriendin. Dit gemêleerde gezelschap bleek de basis voor een gezellig "ouder- en kindtoernooi".

Het toernooi werd rond kwart voor zes door Thomas geopend. Er werden vier poules bekendgemaakt. Je kon je in de eerste ronde plaatsen voor de vervolgronde om de eindnotering. De muziek van onze eigen DJ Lucas nodigde iedereen uit tot een lekker actieve houding. Het werd een gezellig en fanatiek geheel. Dick Knol tikt met een fraaie sprong een backhand in, de achtjarige Tom Suurd knalt een forehand met flinke snelheid in de hoek en ouders verslaan zich op de listige effectballen van de jeugdspelers.

Het mocht de pret allemaal niet bederven. De prijzen werden na de tweede rondes om kwart voor zeven uitgereikt. Merijn en Ralf wisten het toernooi te winnen met achter hen de duo's Kevin en Erwin, Ivo en Mark en Jim en Lucretia op de respectievelijk tweede, derde en vierde plaats. Zij mochten een prijs uitkiezen en werden daarna door Nathan op de foto vereeuwigd. In het slotwoordje bedankte Thomas iedereen voor zijn of haar sportieve en geslaagde deelname. Huub, die herstellende is van een pittige hernia, werd gewaardeerd voor zijn aanwezigheid en Leon daarnaast openlijk bedankt voor zijn assistentie gedurdende de jeugdtrainingen het hele jaar.

De barbecue die volgde kende een bezoekersaantal van maar liefst vijftig mensen bestaande uit ouders, familie en vrienden. Daarmee was de opkomst zelfs groter dan het totale aantal leden van de vereniging. Het eetfestijn werd ingeleid door een woordje van Rita waarin onder andere de trainers en assistenten bedankt werden voor hun aandeel in een heel geslaagd tafeltennisjaar. Zij ontvingen een cadeau uit handen van Andrea. Het feest kon beginnen en het gezelschap mengde zich. Het eten en drinken was voortreffelijk geregeld door Rita en Andrea die er veel werk aan hebben gehad. De barbecue zelf werd deskundig bediend door met name Rowan, zijn vader Bart en Martin Lippets. De tafeltennistafels bleven natuurlijk staan en deze werden de hele tijd bemand door een afwisselend gezelschap.

Zo tegen het einde van de avond is een mooi beeld te zien: ouders zitten met elkaar gezellig te praten. De wat oudere kinderen hangen op de bank of slaan ontspannen een balletje met elkaar. Stellan wordt als meervoudig nationaal kampioen constant uitgedaagd en vaders en moeders spelen tegen een wilde verzameling aan jonge spelers. Er wordt rond de tafel gespeeld en kinderen revancheren zich door alle ouders er ongegeneerd samen uit te spelen. Buiten wordt er gezellig gepraat over het landelijke sportbeleid en over het komende seizoen. Nathan loopt door de zaal en schiet foto's en leuke filmpjes.

Het is al met al een heel mooie avond geweest. Rond kwart over elf houden de laatste die-hards het voor gezien en de zaal wordt in no-time opgeruimd. Kinderen krijgen langzaam wat wallen onder de ogen. Kapot van een hele avond actief te zijn geweest. Een heel trots gevoel is nu wat overblijft. Wat een fijne club mensen. Het ouder- en kindtoernooi mag wat mij betreft volgend jaar met recht omgedoopt worden tot het FAMILIETOERNOOI.