04/05 SCYLLA WINT EERSTE DUEL MET 6-4 OM NEDERLANDSE TITEL

Het eerste jeugdteam heeft zijn eerste duel in Leiden met 6-4 verloren.
In eerste instantie  zag dat het er goed uit voor de jongens kevin en Ricardo uitstekend uit de startblokken kwamen en de gebroeders Van der Werf het nakijken gaven. Merijn zag zijn sterke optreden van een week eerder nu in rook opgaan. Tegen Robbert van Dijk werden vele onnodige fouten gemaakt. Dit resulteerde in een verdiende 1-3 nederlaag.
Dan het dubbelspel, normaliter een vast punt voor de Appelschasters.
In de eerste game werd een 10-8 voorsprong uit handen gegeven, mede door verkeerde beslissingen. De 2e game werd nog wel gewonnen maar kansen in de derde en vierde game werden niet gepakt. Met 12-10 en 11-9 kwam Scylla weer langszij en was de tussenstand 2-2.
Na het dubbelspel stond de partij ids tegen Kevin op het programma. Kevin liet Ids in de eerste game kansloos maar langzamerhand kreeg de Leidse speler steeds meer het initiatief. Ids won verrassend maar verdien de laatste drie games. Merijn tegen Tiss was de zesde partij. Merijn kon ook nu helaas niet zijn beste spel laten zien. Hij probeerde het wel en toen hij de tweede game won en vervolgens in de derde game nog met 9-5 voorstond leek er een kentering te komen. Toch was het Tiss die alsnog aan het langste eind trok. Het verzet was definitief gebroken bij Merijn. Met 11-6 stond er een score van 5-3 voor Scylla op het bord. Kevin won daarna overtuigend van Robbert (3-0). Ricardo die een goede wedstrijd speelde en twee prima zeges kon noteren kon helaas tegen Tiss niet voor de remise zorgen (0-3). Zaterdag aanstaande zal er een heel ander Appelscha achter de tafel staan en zal het publiek voor een extra stimulans moeten zorgen om alsnog een derde wedstrijd uit het vuur te slepen. Kortom, het is zeker nog niet gespeeld.