24/03 TOPPER IN KAMPIOENSPOULE EINDIGT ONBESLIST

Het eerste jeugdteam heeft de uitwedstrijd in Leiden tegen Scylla gelijkgespeeld. De licht geblesseerde Ricardo werd uit de basis gelaten. Voor Scylla stonden achter de tafel, Ids van der Werff, Robbert van Dijk en Michiel van Dijk. Met twee relatieve vlotte zeges van Robbert op Nico en Ids op Merijn keken de jongens al snel tegen een 2-0 achterstand aan. Kevin wist het eerste punt op het bord te zetten door in vijven van derde man Michiel van Dijk te winnen.
Het dubbelspel leek de kant op te gaan van Leiden. Omdat coach Groenevelt op het juiste moment een timeout nam wisten de jongens precies op tijd het juiste spoor te vinden. Alsnog werden de laatste drie games binnengehaald. De tussenstand was dus 2-2. Ids wist aan Leidse zijde de muur van Nico vrij eenvoudig te breken en met 3-0 nam Scylla opnieuw een voorsprong. Daarna was het Robbert die Kevin in een gelijkopgaande wedstrijd met 3-2 versloeg. Opnieuw dus een voorsprong van twee punten voor de Leidenaren (4-2). In partij zeven wist Nico zijn eerste punt te scoren door Michiel in vier games af te troeven. Ids was bij Scylla de sterkste man en liet dit nog even zien tegen Kevin (3-1). De laatste twee wedstrijden bleek toch weer de veerkracht van Nico en Merijn.
Zij wonnen van respectievelijk Michiel en Robbert. Zo eindigde de topper in een 5-5 gelijkspel. Het eerste jeugdteam blijft daarmee net nog een ronde te gaan de koploper in de kampioenspoule. Aanstaande zaterdag wordt om 15.00 uur thuis  gespeeld tegen Avanti uit Hazerswoude.
De stand: 1. TTV Appelscha 6-41; 2. Scylla Leiden 6-40; 3. Steeds Hoger TSB  6-38; 4. Avanti 6-33; 5. ATC Nijmegen 6-31; 6. Scyedam 6-21; 7. Hilversum 6-18; 8. HTC 6-18