09/03 GOEDE WEDSTRIJD EN MOOI RESULTAAT JEUGD 1

Het eerste jeugdteam heeft een vier en half uur gevecht geleverd met de taaie tegenstanders uit Den Haag. Het uiteindelijke resultaat mocht er zijn, er werd met 7-3 gewonnen. Merijn Smid leverde drie prachtige wedstrijden af met twee vijfsetters waarvan er eentje tegen Huiden in winst werd omgezet (11-5, 11-9,8-11, 9-11, 11-6) en eentje werd verloren tegen Nolan Schulz. Na 9-7 voor werd het toch nog 9-11 voor de sterke Schulz. Tegen Colin Jager werd er met 3-1 gewonnen.

Kevin Baron, normaliter toch de sterkste man, was deze wedstrijd niet 100% bij de les. Het was duidelijk niet zijn beste dag. Ondanks twee punten maakte hij geen stabiele indruk. Misschien had de vrijdag avond wedstrijd met senioren 1 nog invloed op het vertoonde spel.

Nico Gorter wist met zijn verdedigende spel het de drie jonge spelers van Steeds Hoger erg lastig te maken, getuige zijn twee keurige wedstrijdpunten. Hij verloor alleen in een spannende vijfsetter van Jager. Zijn winstpartijen tegen Huiden en Schulz werden met 3-0 gewonnen.
Nico heeft zich geweldig goed aangepast met zijn afwijkend speltype aan het hogere niveau en gaat er altijd voor!!

Het dubbelspel was ook al erg spannend en werd met 12-10 in de vijfde game gewonnen door Smid/Baron van het koppel Schulz/Huiden.

Opvallend was volgens coach Smid de enorme vechtlust van de tegenstanders uit Den Haag. Alle drie zijn betrekkelijk jonge spelers (13 jr.) bleven tot het eind strijdbaar. Gelukkig waren de Appelschasters Smid en Gorter ook in uitstekende vorm en bleven goed overeind in een spannend duel. Vele wedstrijden werden in de einfase beslist. Baron kon op ervaring toch betrekkelijk eenvoudig twee punten pakken.  Met de 7-3 deden de Appelschasters goede zaken. Met nog twee duels te gaan is de top vier binnen handbereik. Over twee weken wordt er uit tegen Scylla uit  Leiden gespeeld. De stand geeft een wat vertekend beeld omdat TTVA een wedstyrijd meer heeft gespeeld. 1. TTV Appelscha 5-36; 2. Scylla 4-29; 3. Avanti 4-23; 4. Steeds Hoger TSB 4-22; 5. ATC Nijmegen 4-16; 6. 4-16;  7. Scyedam  4-14;  8. HTC Hoofddorp 5-14