3/3 EERSTE JEUGDTEAM HAALT UIT TEGEN HTC

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen hekkensluiter HTC op het programma. De jongens waren keurig op tijd. Rond half één kwam Ricardo binnen. Even later stapte Kevin van de fiets en Merijn completeerde het trio niet veel later. Er werd ontspannen ingespeeld. Nico speelde deze keer niet mee, maar sloeg niettemin tussen de wedstrijden door lekker een balletje met zijn teamgenoten ter voorbereiding op hun wedstrijden. Waarvoor nog grote hulde, Nico. De vloer lag er ondertussen netjes gedweild bij en de wedstrijd kon stipt om twee uur beginnen.

Bij HTC speelden Brent, Edward en Tanja. Het is een jong team waar we geheid nog van gaan horen. Appelscha ging voortvarend van start. Ricardo kwam in vijf games goed weg in de eerste partij tegen Edward. Het leek of Ricardo in de eerste games meer tegen zichzelf speelde. Gelukkig kon hij op tijd de knop omzetten. In de tweede partij was het voor Kevin even wennen in de eerste game tegen Brent. Hierna kwam Kevin niet meer in gevaar en speelde zijn wedstrijd gedegen uit. Waar Merijn het treffen met Tanje vooraf nog vreesde, gaf hij in drie games Tanja het nakijken. Hij pakte in de rallies vaak snel het initiatief, iets wat in zijn latere potten overigens wel wat moeizamer liep. Het dubbel werd hierna binnengehaald door Kevin en Merijn die vooral attent op hun beider serviceontvangst gefocust leken.

Het puntverloop verliep ook na de dubbel grotendeels in het voordeel van Appelscha. Wie echter vermoedt dat dit geruisloos ging, komt bedrogen uit. Vier vijfgamers werden vanuit grote of minder grote achterstand net op tijd binnengehaald. Het spel van de jongens was niet altijd even fraai. Echter, op de beslissende momenten bleken ze in het bijzonder tactisch vaak net wat meer in huis te hebben. Er werd uitgelopen tot een voorsprong van 9-0. Het moest tot de allerlaatste partij komen vooraleer het eerste punt voor HTC zou kunnen worden genoteerd. Brent nam in de vierde game tegen Ricardo afstand met slimme services. Een overigens knappe inhaalrace van Ricardo mocht toen helaas niet meer baten.

Het eerste jeugdteam staat met de overwinning keurig op de eerste plaats in de Kampioenspoule. Wel hebben ze één wedstrijd meer gespeeld dan hun naaste belagers. Het gat tussen Scylla en Appelscha bedraagt nu zeven punten. Zaterdag spelen de jongens thuis om 15.00 uur tegen het eerder genoemde Steeds Hoger.