26/02 CHANELA 'MAN OF THE MATCH' IN NIJMEGEN

De sneeuw begint steeds sneller te vallen. Het is zondagochtend 24 februari als we de Jan Massinkhal betreden. We zitten aan tafel van een lekkere kop koffie - sommigen nemen een macchiato - te genieten en nemen door wie waar en wanneer gaan spelen. Voor de tafeltennisvereniging Appelscha spelen vandaag Ricardo Snip, Nico Gorter, Niek Starke, David Dijkhoff, Chanela Vochteloo en Jim Berenschot. Kevin Baron en Thomas Groenevelt zijn de coaches en de immer enthousiaste ouders Joke, Ronald, Lucretia, Richard en Hilko zorgen voor de broodnodige support.

Ricardo heeft met een kwartfinaleplaats genoeg punten bij elkaar om een A-licentie te mogen ontvangen. Van harte, Ricardo! Nico speelt steeds beter naarmate het toernooi vordert, maar strandt in het hoofdtoernooi. Niek is vandaag weinig fortuinlijk en komt niet ver in het troosttoernooi. David speelt in het hoofdtoernooi bij de laatste acht, maar moet zich in deze partij wel in drie games overgeven.

Jim is inmiddels een gevestigde naam en komt duidelijk door de voorrondes. In het hoofdtoernooi speelt hij nog een matige eerste ronde, maar hij laat zich van zijn betere kant zien in de tweede ronde. Hij verliest weliswaar in vijf games, maar van dezelfde tegenstander had hij eerder nog met dikkere cijfers verloren.

De mooiste prestatie komt op naam van Chanela. Zij speelt een hartstikke goed toernooi. Niet alleen het resultaat was haar beste ooit - het bereiken van de hoofdrondes, maar ook (en misschien wel vooral) de manier waarop. Geconcentreerd en met vlug en aanvallend spel. In het hoofdtoernooi verliest Chanela maar nipt in vijf games.

Op de terugweg zijn de meesten moe en voldaan; vooral Kevin is zichtbaar vermoeid (grapje). In Zwolle wordt de McDonald's aangedaan en sluiten we een dag gevuld met tafeltennis ontspannen af.

Thomas