14/01 VERENIGINGSPRIJS VOOR APPELSCHA TIJDENS DRENTSE KAMPIOENSCHAPPEN

Het afgelopen weekend vonden de jaalijkse Drentse kampioenschappen plaats in Assen. Hoewel dit jaar met een kleine delegatie aanwezig wisten onze jongens en meisjes voor het eerst in de jonge geschiedenis van de club toch de verenigingsprijs te winnen. Een geweldig succes weer voor de jeugd en de trainers van de club. In de jongste klasse (welpen) was Jim Berenschot (net als tijdens de masters van de Noordelijke kampioenschappen) opnieuw de betere in de finale tegen Frank van Duinisveld van De Treffers. Het werd een zeer spannende vijfsetter.
Chanela Vochteloo wist bij de meisjes welpen de derde plaats te veroveren in het enkelspel.
Bij de jongens kadetten B/pupillen A/B was het David Dijkhoff die beslag legde op het zilver, vlak achter Robert Jansen van Emmen. Beiden vormden voor het eerst ook een duo in het dubbelspel en samen wisten ze de Drentse titel ook in deze categorie te pakken.
Bij de jongens junioren A/B-Kadetten A wist Merijn Smid verrassend als kadet de titel in de wacht te slepen. De derde man van het eerste jeugdteam verschalkte zowel beide teamgenoten Kevin Baron en Ricardo Snip. Zij eindigden respectievelijk als tweede en derde. Ook de titel in de hoogste juniorenklasse dubbelspel ging naar Appelscha. Kevin en Merijn kenden geen genade met hun tegenstanders. Zo liet onze vereniging dus zich weer van de goede kant zien. Door de successen mochten zowel Merijn (14 jr.) als Ricardo (15 jr.) meedoen met de senioren kampioenschappen een dag later. Het verslag hiervan komt later.