23/12 SFEERVOL BLACK NIGHT TOERNOOI

Onder het toeziend oog van Wethouder Sportzaken Sierd de Boer werd het eerste black night toernooi een geweldig festijn voor zowel deelnemers als organisatie.
Het toernooi, mede tot stand gekomen door een financiële injectie van de RABO bank, bleek een groot succes en verdiend zeker een vervolg. Om 14.30 uur begon het toernooi voor basisschoolleerlingen. Een dertigtal scholieren vanuit de gemeente Ooststellingwerf en Midden Drenthe hadden zich aangemeld voor de middag editie. De sfeer zat er vanaf het begin goed in. De swingende muziek die werd gedraaid door Lucas was een schot in de roos. Dit is wat de jeugd wil. De UV donkerblauwe lampen hadden een geweldig effect op de tafelranden en netjes die mooi helder wit en geel opkleurden in de verder donkere sportzaal van Aekinga. Naast de vele kinderen hadden ook veel ouders belangstelling voor het unieke evenement. Tussentijds werd natuurlijk ook het bekende rondje om de tafel niet vergeten.

Om 19.30 uur gingen de leden van de tafeltennisvereniging van start. De partijen werden gespeeld op vijf tafels. Ieder op zijn eigen niveau deed uitstekend zijn best om zijn eigen wedstrijd te winnen. Iedere wedstrijd duurde 6 minuten. Ondanks de lengte van de wedstrijd bleef het soms nog erg spannend en menig duel werd slechts met 1 punt verschil beslist.
Opvallend goed deed Pascal het. Nog maar 9 lentes oud wist hij vele aankomende toppers goed bij te houden. Hij eindigde op een derde plaats gelijk met Djosh. Jim Berenschot wist evenwel in de jongste categorie de winst voor zich op te eisen net voor Chanela Vochteloo.
In de hoogste categorie was de eerste plaats voor Kevin Baron.
Dit keer was echter de sfeervolle ambiance en de gezeligheid de grote winnaar van de dag. Namens Thomas en Huub willen we iedereen, zowel deelnemers, vrijwilligers als ouders,hartelijk bedanken voor de leuke reacties tijdens en na afloop van het black night toernooi en natuurlijk voor hun inzet tijdens deze dag. Nathan, bedankt voor de geweldige creativiteit en de prachtige ontworpen flyer en Martin voor het verwisselen van de lampen op de steiger. Nu gaan we de feestdagen tegemoet en hopen iedereen in 2013 weer gezond terug te zien in onze accomodatie.