10/12 VIER UIT TWAALF

Van de twaalf deelnemers van onze vereniging hebben er vier zich geplaatst voor de halve finales van de Nationale Jeugdmeerkampen. Maar liefst drie deden dat in de juniorenklasse. Stellan, nog kadet was met dipensatie toegevoegd aan de juniorenklasse en wist alle wedstrijden met 3-0 betrekkelijk eenvoudig te winnen. Kevin werd ook eerste in zijn poule ondanks een nederlaag tegen Tim Nijdam. Nico (zie foto) werd derde in zijn poule en wist via een beslissingsduel alsnog de halve finale te bereiken. Een knappe prestatie. In de kadettenklasse ging Merijn als nummer 1 van de poule als vierde Appelschaster ongeslagen door met vijf overwinningen. Vooraf was nog gehoopt op tenminste zes Appelschasters die de halve finales zouden kunnen bereiken. Ricardo en David hadden zeker kansen op succes maar moesten in een beslissingsduel de overwinning bij de tegenstander laten. Jammer dat Ricardo net aan van Sloerd Vaders verloor in de poule anders was hij ook eerste in zijn poule geworden. Zijn beslissingsduel werd in vijven verloren. David had twee herkansingen maar wist geen enkele te benutten. Niek had het zwaar in zijn eerste junioren optreden en wist in totaal drie games te winnen. Martijn die als reserve werd opgeroepen kwam tot twee game overwinningen. Jonathan wist in zijn laatste NJM optreden een duel te winnen. In de welpenklasse miste Jim op een game de volgende ronde. Drie overwinningen en twee nederlagen zorgden voor een vierde plaats in de poule. Dat was sneu voor hem. Djosh deed als zevenjarige mee om ervaring op te doen. Hij deed het verdienstelijk. Chanela Vochteloo had alleen in de laatste wedstrijd kans op een overwinning. Een 2-0 voorsprong tegen Iris de Bie kon ze niet verzilveren. Zo kwam er een einde aan weer een lange dag met veel wedstrijden in de topsporthal van Almere. In februari komen de halve finalisten achter de tafel in Zwolle in de sporthal van Landstede.