01/12 KEVIN, MERIJN, RICARDO KAMPIOEN LANDELIJK A

Voor de derde keer op rij is het ttv Appelscha gelukt om met het eerste jeugdteam kampioen te worden in de Landelijk A klasse en te mogen strijden om de Nationale titel voor clubteams. Een prachtig resultaat voor de spelers en coaches Thomas en Huub. Met een voorsprong van een punt op Scyedam werd aan de laatste wedstrijd begonnen. Merijn opende tegen Remco Bloem en won met bekeken spel met 3-0. Ricardo wist met dezelfde cijfers van Drent te winnen en Kevin won tegen Maathuis 3-1. Het dubbel Kevin-Merijn tegen Bloem-Maathuis ging aanzienlijk stroever maar werd toch met 3-2 binnengehaald. De vijfde partij tussen Merijn en Milan Drent ging gelijk op met als logisch gevolg dat deze partij dan ook in vijven werd beslist door de jongste speler van het team uit Appelscha. Het was inmiddels 5-0, opnieuw dus een geweldige start.
De beste speler van Assen bleek vandaag Remco die met zijn aanvallende spel goed de zwakke plekken van Baron wist te vinden. De 2-0 voorsprong kon Kevin dan ook niet vasthouden. De tweede overwinning van de Assenaren kwam tot stand in de zevende partij via verdediger Maathuis die Ricardo nipt versloeg met 15-13 in de vijfde game.  Ricardo heeft nog moeite om zelf het spel te maken. De laatste drie wedstrijden gingen weer naar Appelscha toe waardoor de uitslag 2-8 werd in het voordeel van de jongens. Nadat bekend was dat Scyedam maar met 6-4 won in Stedbroec was duidelijk dat er opnieuw een kampioenschap kon worden gevierd. Jongens, van harte gefeliciteerd, geniet er van en dan weer er vol tegenaan tijdens het voorjaar in de kampioenspoule.