1/12 TTVA2 PROMOVEERT NAAR LANDELIJK A

TTVA2 heeft zaterdag in Nijmegen gelijk gespeeld tegen ATC2 en is met 51 punten uit 9 wedstrijden op de 2e plek geëindigd in de poule.
Doing 1 uit Zoetermeer won verrassend met 7-3 de uitwedstrijd tegen kampioen Tafeltennis Zwolle 1 en eindigde ook op 51 punten.
TTVA2 heeft echter een beter onderling resultaat dan Doing (winst met twee keer 6-4 in de onderlinge wedstrijden).
Plek 2 in de poule geeft ook recht op promotie.

In de prachtige nieuwe zaal in Nijmegen maakten ATC en TTVA er een ware thriller van.
David Dijkhoff versloeg in de 1e wedstrijd A-kadet Renske de Wijs met 3-1 in games.
Niek Starke speelde een prachtige wedstrijd tegen Nigel Peters maar verloor helaas met 15-13 in de 5e game.
Nico Gorter verloor de 1e game verrassend met 11-3 van Joran Janssen; toen zette Nico de turbo aan en walste over Janssen heen.
ATC maakte weer gelijk door in 5 games het dubbel te winnen van TTVA.
Nigel Peters won vervolgens in 3 games (gamestanden boven de 10) van David.
Nico maakte weer gelijk door van Renske de Wijs te winnen maar leverde ook nu een game in tegen de sterk spelende A-kadet.
Joran Janssen won vervolgens van Niek in 5 games (Niek stond nog met 2-0 in games voor; jammer).
Nico maakte er 4-4 van door van Nigel Peters te winnen. Een prima resultaat van Nico want in zijn 24 wedstrijden bleef Nico ongeslagen!
APPLAUS VOOR NICO: ONZE SPONTANE MAAR O ZO BESCHEIDEN KOPMAN!
Via de mobiele telefoons was inmiddels doorgesijpeld dat Zwolle met 7-3 had verloren van Doing. Dit betekende dat David of Niek in ieder geval nog één punt binnen zouden moeten slepen.
David ging voortvarend van start tegen Joran Janssen en won de 1e game met 11-8 en de 2e game met 11-4. In de 3e game kreeg David 3 matchpoints maar met de haven in zicht verkrampte David en verloor met 15-13.
In de 4e game dreigde hetzelfde te gebeuren; David verspeelde een 8-4 voorsprong en het werd 8-8. Tijd voor een time-out ("even wat rust in het hoofd zien te krijgen"). En dit hielp; David pakte de 4e game en TTVA2 was sowieso 2e in de poule.
De slotpartij tenslotte werd door Niek in 5 games verloren van Renske.

Al met al kunnen de jongens terugkijken op een geslaagde najaarscompetitie.