27-11 KOPLOPER VERSLAGEN DOOR EERSTE JEUGDTEAM (7-3)

Het eerste jeugdteam met Kevin, Merijn en Ricardo heeft na de domper van twee weken terug in Almere laten zien dat er beslist rekening met hen moet worden gehouden.
In de laatste thuiswedstrijd stond de topper tegen Scyedam op het programma. Dat het lastig zou worden was van tevoren bekend. Scyedam startte met drie punten voorsprong op de nummer 2, ttv Appelscha.
De Appelschasters kenden een bliksemstart en stonden na 2,5 uur tafeltennissen al met 5-1 voor. Wel moesten Kevin en Ricardo diep gaan. Hun twee partijen werden pas in de vijfde game in het voordeel beslist. Ricardo kwam in zijn openingspartij tegen Paolo Bos met de schrik vrij.  De eerste twee punten voor Schiedam kwamen in partij zes en zeven tot stand. Zowel Ricardo als Merijn verloren van respectievelijk Cos Nowe en Koen van Alebeek met 2-3 op het nippertje. Daarna won Merijn die erg sterk speelde zaterdag nog van Bos en verloor Ricardo wederom in vijven met twee punten verschil van Koen van Alebeek. Door dit goede resultaat hebben de jongens weer de koppositie overgenomen van Scyedam. De laatste wedstrijd volgende week gaat dan beslissen over de titel. Belangrijker is het goede spel en de plaatsing die nu is afgedwongen voor de kampioenspoule tijdens de voorjaarscompetitie.