23/11 A - RANGLIJSTTOERNOOI BERKEL EN RODENRIJS

Zondag as. hebben 3 A- spelers van onze tafeltennisvereniging meegedaan aan het A ranglijsttoernooi in Berkel en Rodenrijs.

Onze nationale topper Stellan mocht met dispensatie meedoen met de junioren A. De dag ervoor is hij met zijn team Argus kampioen geworden in de 2e divisie Heren. Stellan begon wat slapjes aan de wedstrijd tegen Martijn v.d. Heide maar won wel met 3-1. Daarna werd stellan gekoppeld aan de 15 jarige Colin, zijn teamgenoot. Het werd een meer spannende dan goede wedstrijd. Stellan verloor terecht met 3-1 van Colin en ging daardoor verder om plaats 3 t/m 18. Vervolgens werd hij gekoppeld aan tegen Jan Mulder die hij overtuigend won (3-0). Daarna ging Stellan steeds beter en feller spelen. De meest interessante wedstrijd was zijn vierde  natuurlijk tegen de 17- jarige Koen Hageraats, de eredivisiespeler van Smash Hattem. Hij verloor weliswaar met 3-0 maar hij wist wel Koen naar achteren te krijgen en dominant te spelen. Dat was voor hemzelf en de trainers mooi om te zien. In ronde vijf was Laurens van Raadshoven de volgende opponent. Met 3-0 wist Stellan de eerste divisie speler van Scyedam te verslaan in een goede wedstrijd. Om plaats 9-10 kwam onze 13 jarige Appelschaster opnieuw achter de tafel tegen Colin, zijn trainingsmaatje op het Zernike. Colin speelde daarvoor een geweldige wedstrijd tegen Raijko Gommers die hij met 1-3 verloor. Door onverwacht verlies tegen Jeroen Hendriks, ook een LOOT leerling van het Zernike viel Colin toch iets terug. Opnieuw moesten de twee lOOT leerlingen tegen elkaar spelen en nu was het Stellan die met 3-1 zijn revanche had op Colin. Hij werd hierdoor uiteindelijk negende bij de junioren.
Kevin wist van zijn 6 wedstrijden er 3 in zijn voordeel te beslissen en eindigde op een 21 ste plaats bij de junioren. Merijn speelde bij de kadetten. In zijn eerste wedstrijd liet hij drie match-points liggen. Deze teleurstelling kwam Merijn niet te boven in zijn tweede wedstrijd tegen Edwin ten Hoope. Zijn derde en laatste wedstrijd wist Merijn wel te winnen. Hij eindigde in het achterveld.