3/11 TTVA2 IN PROMOTIEPOULE LANDELIJK B

Het tweede jeugdteam van TTVA heeft met 8 - 2 gewonnen van het eerste team van Doing uit Zoetermeer.
Dankzij deze goede prestatie is het team, na 6 wedstrijden, op een 2e plek geëindigd. De numers 1 tot en met vier gaan de komende 3 weken strijden om 2 plekken in het landelijk A (zowel de kampioen als de nummer 2 promoveren).

Gewaarschuwd door de 9 - 1 nederlaag die GTTC vorig week opliep tegen Doing, ging TTVA geconcentreerd van start.
Jonathan Bosma en Nico Gorter wonnen hun 1e wedstrijd eenvoudig.
Vervolgens mocht David Dijkhoff aantreden tegen de nog ongeslagen Ivo Sedee. Dankzij goed spel pakte David brutaal een 2 - 1 voorsprong in games. Maar, Sedee herstelde zich knap en won alsnog in 5 games de wedstrijd.
Jonathan en David wonnen eindelijk weer eens een dubbel (11- 9 in de 5e game), 3 - 1 in het voordeel van de thuisclub.
Nico zette eenvoudig de 4 - 1 op het scorebord.
Vervolgens mocht Jonathan proberen om Sedee van zijn 100% af te halen; Jonathan kwam dichtbij maar capituleerde nipt in 5 games.
David won in 4 games van Jesse dullemans.
Toen kwam de leukste partij van de middag: de nog ongeslagen heren Gorter en Sedee gingen de degens met elkaar kruisen. Beide heren maakten er een mooi spektakelstuk van; in 5 lange games trok Nico met 11-8 aan het langste eind (6-2 voor TTVA).
Tenslotte maakten David en Jonathan het karwei keurig af en stond er 8 - 2 op het scorebord.

De stand in de promotiepoule is nu als volgt:
TT Zwolle 40 punten
TTVA2     35 punten
Doing      33 punten
Nijmegen 31 punten

De komende weken worden weer spannend; het team heeft er veel zin in en gaat voor een plek in het landelijk A.