28/10 GOEDE SIER BIJ VOORRONDES NJM IN ASSEN

Rens en Jim kijken elk op hun eigen stoel achter een tafel naar de laatste wedstrijd van Stefan. Nathan ziet kans om er een mooie foto van te maken. Het staat 10-8 voor Stefan in de vijfde en Jim besluit om voor de zekerheid een time-out te nemen. Na een mooie rally is ook het laatste punt voor Stefan. Het is het einde van een lange dag in sporthal De Spreng.

Van de vijftien spelers zijn liefst negen spelers geplaatst voor de vervolgrondes van de Nationale Jeugdmeerkampen in Almere. Hartstikke goed. Het enkel opnoemen van die namen zou te eenvoudig zijn. Eerst de welpen. Voor Rens was het zijn eerste toernooi en hij had het zichtbaar naar zijn zin. Rens zit nog maar een half jaar op tafeltennis, maar hier en daar waren zeker al vorderingen zichtbaar. Er werd mooi tijd gemaakt voor de service en met de concentratie zat het ook prima. Stefan speelde ook een van zijn eerste toernooien. Vooral zijn laatste partij was er een om in te lijsten en al helemaal door de aanmoediging van zijn vrienden. Samen uit, samen thuis. In zijn partij tegen broer Jim leek Rakker-Djosh de sport tafeltennis met acrobatiek te verwarren gelet op de katachtige bewegingen waarmee hij de bal van ver achter de tafel probeerde terug te spelen. Punt of geen punt, de guitige lach was er de gehele tijd. Net als in Heel wist de zevenjarige ook in Assen de harten van het publiek te veroveren. Chanela speelde een paar tafels verder weer fraaie potten, hoewel het niet altijd even makkelijk ging. De concentratie was niettemin prima en de aandacht gericht op het hier-en-nu. Jim speelde een vlekkeloos toernooi. De flitsende topspinballen uit de trainingen komen steeds beter uit de verf.

Bij de pupillen speelden Sietse en Kevin (H). Sietse groeit per wedstrijd en zette enkele mooie overwinningen neer. Vooral het laatste gedeelte van het toernooi richtte Sietse zich nog een keer op en het resultaat volgde als beloning. De potten van Kevin lieten zich kenmerken door een wat wisselend verloop. Er werd begonnen met een mooie en spannende pot tegen Maurice van Argus, maar andere potten kenden op hun beurt dan weer een grilliger karakter. Als de juiste beleving er is, dan is Kevin voor iedere speler een lastige tegenstander.

David speelde als enige bij de kadetten. Aan David viel de eer ten deel om de allerlaatste wedstrijd van het toernooi te spelen. De eerste game van deze partij werd gewonnen na een achterstand van 0-7. Even later won onze vriend uit Leewarden ook de andere games.

De junioren lieten flink van zich spreken bij het hoofdtoernooi. Na enkele geweldige ballen van Martijn sloeg bij menig tegenstander de schrik om het hart. Martijn toonde echt karakter dit toernooi. Niek won een mooie wedstrijd tegen Bas van GTTC en speelde zijn laatste pot tegen Lennart (ook van GTTC) en ging tot het gaatje om wel nipt in vijf games te verliezen. Jim was bij deze wedstrijd de scheidsrechter en heeft vast het een ander opgestoken. Eerder speelden en renden deze twee jongens al flink wat samen. Heel goed voor het clubgevoel. Nico is een onverzettelijke jongen die zijn naam als goede verdediger al lang gevestigd heeft. De forehandspin wordt steeds vaster als gevaarlijke aanvalsslag. Alleen tegen Remco van GTTC had Jonathan het lastig, maar hij liet zich daardoor niet gek maken en speelde heel constant en gedegen. Ricardo vroeg zich van tevoren af of het verstandig was om zijn telefoon wel of niet in te leveren bij de begeleiding. Los van dat belangrijke vraagstuk wist hij al zijn partijen van de dag te winnen en kwam daarbij eigenlijk geen moment in gevaar. Wel goed blijven oefenen met het hooggeven van ballen, Ricardo. Deze dienen in het meest ideale scenario over het netje en op de tafel van de tegenstander te landen. Staat in de spelregels.

Jim, Nico, Jonathan, Ricardo, Chanela en David zijn door naar de vervolgrondes. Van harte gefeliciteerd, jongens en dame! Kevin (B), Merijn en Stellan waren door hun A-licentie al voor het vervolgtoernooi geplaatst.

Huub, Kevin (B) en Thomas leefden in hun rol als coach intens met de deelnemers mee. Het was leuk om te zien dat iedereen wel weer dingen heeft opgestoken om lekker mee verder te gaan in de trainingen. Huub en Thomas merkten aan het einde van de dag dat het vroege opstaan z'n tol begon te eisen. Kevin is gelukkig van nature een ochtendmens en had dan ook geen enkele moeite met het vroege opstaan. Hij wist zelfs te vertellen dat hij werkelijk van ongeduld stond te trappelen om maandag weer in alle vroegte naar school te mogen fietsen! (...)