13/09 COMPETITIETEAMS ZATERDAG UIT DE STARTBLOKKEN

Het seizoen 2012-2013 start komend weekend met de eerste competitiewedstrijden. Het eerste seniorenteam komt dankzij de landstitel van de jeugd van afgelopen seizoen uit in de landelijke derde divisie heren. Leon Knol en Thomas Kuijer zijn doorgeschoven naar het eerste seniorenteam. Samen met de nieuwe aanwinst, de 40 jarige verdediger Johan Vogelzang en de uit team twee gepromoveerde  Drentse kampioen Bob Eldering (30 jr) wordt alles op alles gezet om de punten bij elkaar te spelen. Doel het eerste seizoen is lijfsbehoud. De eerste wedstrijd is thuis tegen Blauw-wit uit Almelo. De wedstrijd begint om 16.00 uur.
Ook de landelijke jeugd staat zaterdag voor hun eerste krachtmeting.
Het eerste jeugdteam bestaat nu uit Kevin Baron, Merijn Smid en de van Assen overgekomen speler Ricardo Snip. Het is een bijzonder sterk team. Het gaat voor een plek in de kampioenspoule. Tegenstander zaterdag as. is Stedebroec 1.
Jeugd 2 gaat met eerste man Nico Gorter, David Dijkhoff, Jonathan Bosma en Niek Stark van start in de landelijk B klasse en neemt het op tegen DTS uit Enschede. De landelijke jeugdwedstrijden beginnen om 15.00 uur in sportzaal Aekinga te Appelscha.

In de ochtenduren (10.30 uur) gaat het tweede senioren team dat uitkomt in de Noordelijke eerste divisie van start tegen FTTC 1 uit Franeker. Opvallend is dat Kevin Baron in de ochtenduren zijn debuut maakt in dit team samen met de trainers.
Verder speelt jeugd 3 (Daan, Lucuas en Martijn) om 10.00 uur tegen Emmen 2. Zij spelen in de Noordelijke divisie. Emmen speelt met jeugd talent, de 11 jarige Pim van Schaik.

De zaaldiensten zijn in de ochtenduren Rita Boonstra en in de middag v.a. 14.00 uur Henny Stoffers.

De overige jeugdteams zullen starten met uitwedstrijden. We wensen iedereen weer goede en sportieve wedstrijden toe.