GOUD, ZILVER EN BRONS TIJDENS NEDERLANDSE KAMPIOENSCHAPPEN

Opnieuw was er veel succes voor de tafeltennissers van onze club tijdens de Nederlandse Kampioenschappen voor A en B spelers dit weekend.

Op zaterdag gingen de B spelers van start. Kevin Baron wist daarin de halve finales te bereiken bij de junioren, onder meer door een geweldige mooie overwinning in de kwartfinale tegen Scylla speler Timo Tuithof. Nordin Gelderloos van TT sport - A merk was vervolgens in de halve finale met 3-1 net te sterk voor Kevin. Al met al een prachtige BRONZEN medaille voor de Appelschaster en wat mog mooier was, een startbewijs om zondag met de A spelers mee te spelen.
Nico kwam bij de junioren B in de hoofdronde door maar verloor vervolgens. Jonathan, David en Niek lukte dit niet en kwamen uit in het troosttoernooi waarbij Jonathan nog de halve finale bereikte.

Zondag kwamen de A spelers Stellan, Merijn, Thomas en Hien aan de beurt plus de halve finalist van zaterdag, Kevin. Stellan ging bij de kadetten geconcentreerd aan de slag van begin tot eind.  Alle spelers gingen er vlotjes, in de poule, kwart - en halve finale kansloos met 3-0 vanaf. De finale tegen favoriet Bas Hergelink was dan ook een verdiend resultaat. Hierin bleek Bas in een gelijkopgaande strijd net even doortastender en won met 3-2 zijn tweede enkel titel op rij. Een uitstekend resultaat dus voor Stellan; ZILVER in het enkelspel.
In het dubbelspel lieten Bas en Stellan er geen gras over groeien bij de kadetten. Het duo won alle wedstrijden met overmacht met 3-0 en zij wonnen dus verdiend de nationale titel en GOUD bij de kadetten A.

Merijn overleefde de poule met drie keurige overwinningen. In de knockout was Ricardo Snip uit Assen met 3-0 de terechte winnaar. In het dubbel waren Merijn en Hien erg snel uitgeschakeld na een 3-0 nederlaag. Hien kwam ook niet door de poule heen. Thomas en Kevin overleefde de poulefase wel door beide knap tweede te worden.
Kevin won in een goede partij in de poulefase van Joost van Santen (3-1) van Scylla en verloor van eredivisiespeler Khatchanov. Als nummer twee speelde Kevin in de achtste finales bij de junioren A om daarna een mooie partij af te leveren tegen Bas Hensbergen ondanks 3-1 verlies. Thomas verloor bij de laatste zestien van Wilfred Schipper van TT Zwolle.

Met de vorm van Thomas en Kevin zit het dus wel goed met de titelstrijd in het vooruitzicht van komend weekend. Alles bij elkaar was het een voortreffelijk weekend voor de tafeltennisvereniging Appelscha. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend maar dit is het natuurlijk allemaal niet. Er moet hard voor getraind worden. Kevin en Stellan,  van harte gefelicieerd met het behaalde resultaat.