21/04 PRIMA UITGANGSPOSITIE VOOR LEON, KEVIN EN THOMAS

Het eerste duel om de nationale titel voor clubteams is uitstekend verlopen voor het drietal uit Appelscha. In een sfeervolle ambiance met veel toeters en bellen wisten de spelers voor de pauze al een gaatje te slaan (1-4).  Thomas Kuijer kwam voor de pauze in twee enkelpartijen in actie en wist de off-day van vorige week volledig weg te poetsen met mooie overwinningen op van Beek en Slaats. Kevin moest even op gang komen mede doordat zijn lenzen niet goed waren afgesteld. Een bezoek aan de kruidvat en een nieuwe lens rijker zorgde alsnog voor de winst in zijn zevende partij.
Daarvoor zorgden Leon en Albert van Beek voor de mooiste wedstrijd van de dag. Leon kwam met 2-0 voor, maar moest de zege toch nog in Zwijndrecht achterlaten na 1 match-point te hebben verspeeld op 11-10 in de vijfde game. Inmiddels was de stand na zeven parijen 2-5 voor Appelscha. Knol verloor zijn laatste partij van de dag met 3-1. Hij kon zijn niveau van de partij tegen van Beek helaas niet evenaren. Aan Thomas de eer om het beslissende zesde punt op het scorebord te brengen tegen Noah Chenevert. Thomas liet zien dat zijn verplichte rustperiode geweldig uitpakte. Hij versloeg met 4-11, 9-11 en 7-11 zijn tegenstander. Eindstand dus 3-6 voor Appelscha. Over twee weken is de return op 5 mei om 15.00 uur met als inzet de titel. Vijf punten is dan voldoende voor een groot feest.