07/04 KEVIN, LEON EN THOMAS BEHALEN EERSTE OVERWINNING IN NIEUWEGEIN

Het eerste jongens team heeft de eerste overwinning te pakken. In het eerste halve finale duel van de play-offs werd het in Nieuwegein 3-7. De eerste drie partijen leverden allemaal vijfsetters op. Het was erg spannend en het had zomaar 3-0 voor Nieuwegein kunnen zijn. Ondanks erg pover spel in het begin werd het toch 1-2 voor Appelscha door twee overwinningen van Thomas en Kevin die beiden een 2-0 achterstand alsnog wisten om te buigen.
Leon en Thomas wisten het dubbel daarna éénvoudig naar zich toe te trekken.De 1-3 tussenstand bood echter nog niet het zelfvertrouwen wat het team nodig had. Leon kwam er niet aan te pas tegen Burgman(3-0) en Thomas ging tenonder met 3-1 tegen Seldenrijk. De ommekeer kwam in de zevende wedstrijd tussen Max van Amerongen en Kevin Baron. Hoewel de eerste game nog na Nieuwegein ging kwam Baron steeds beter in zijn ritme en wist achtereenvolgens drie games te winnen. Kevin bleef dan ook ongeslagen gisteren. Eindelijk gingen de jongens in een goede afloop geloven. Dit was ook te zien in het spel. De drie laatste wedstrijden wonnen de jongens betrekkelijk eenvoudig waardoor de uitslag toch nog ruim in het voordeel werd beslist door de Appelschasters. De tweede halve finale wordt as. zaterdag om 15.00 uur gespeeld in sportzaal Aekinga te Appelscha. Voor het eerst in de historie kan de finale worden behaald voor het clubkampioenschap. Vier punten is voldoende voor het realiseren van de finale.
In de andere halve finale won Shot '65 uit Zwijndrecht knap met 7-3 van Avanti 1. De return is volgende week zaterdag in Hazerswoude.