14/11 STELLAN WINT A RANGLIJSTTOERNOOI BERKEL EN RODENRIJS

Het is Stellan gelukt om het eerste A ranglijsttoernooi dit jaar bij de kadetten op zjn naam te schrijven. De 12- jarige Appelschaster toonde aan op het juiste moment over de noodzakelijke mentale veerkracht te beschikken. Na twee winstpartijen in de ochtenduren was de derde ronde zijn teamgenoot Colin Rengers een tegenstander van geheel ander kaliber. Dit maal was het Stellan die in een gelijkopgaande strijd de felicitaties van zijn tegenstander in ontvangst mocht nemen. 11-9, 9-11, 14-12, 11-8.
Dat eerste divisionist Bas Hergelink (14 jr.) en de huidige Nationaal kadetten kampioen zijn tegenstander zou zijn was niet verrassend. Bas heeft de laatste jaren een enorme progressie gemaakt en de CSE scholier maakt onder leiding van trainer Lumen Dekker de nodige trainingsuren.
Nadat de eerste twee games met 11-9 en 11-8 naar Bas gingen kwam de kentering pas laat in de derde game. Stellan profiteerde optimaal van kleine foutjes van Bas die hierdoor de derde game naar zich toe kon trekken. Stellan kwam steeds beter in de wedstrijd en omdat zijn sterke en vlijmscherpe bh topspinballen steeds beter liepen kon hij ook de vierde game met 11-8 pakken en de stand weer in evenwicht brengen. De vijfde game was Stellan zijn beste game van dit toernooi. Bijna alles lukte en hiermee werd de nationaal pupillen kampioen verrassend winnaar van het ranglijsttoernooi. Een hele mooie opsteker voor de LOOT scholier van het Zernike college.
Zijn jongere broertje Merijn speelde ook een prima toernooi en eindigde op een mooie 10e plek.
Thomas Kuijer speelde voor Appelscha in de juniorenklasse. Hij deed zeker in de beginfase van zich spreken door van angst-gegner Joost van Santen met 3-2 te winnen. Zijn overwinning op Vincent Swart van Avanti was er ook eentje om in te lijsten. Thomas speelde bijna alle zeven wedstrijden in vijf games wat aangaf dat het onderlinge verschil inde middenmoot uiterste gering is. Thomas eindigde op een prima 14e plaats, zijn beste resultaat ooit op een A toernooi.