11/11 VERSLAG MINI-COMPETITIE

De door de afd. Noord opgezette mini-competitie tijdens het najaar is alweer bijna afgelopen. Afgelopen weekend heeft het jeugdige duo Stefan Lippets en Iko de Groot een wedstrijd gespeeld in Hoogeveen. Hier het verslag van John de Groot, de vader van Iko.

Op zaterdag 5 november togen Iko en ik naar Hoogeveen, om de verrichtingen van hem en Stefan Lippets te bekijken. Iko had er echt zin in en was enthousiast. Door diverse wegomleidingen waren we wat aan de late kant, maar gelukkig waren andere partijen wat uitgelopen door zieke spelers en invallende broertjes. De jonge talenten van Appelscha 1 moesten spelen tegen het team van Tornado 1, bestaande uit Jolande Tent en Mitchel Egberts. Iko speelde eerst tegen Jolande. Hij weerde zich kranig en zette in drie games de wedstrijd naar zijn hand. Stefan was inmiddels op de andere tafel begonnen tegen Mitchel. Deze  twee waren aardig aan elkaar gewaagd en de punten gingen nagenoeg gelijk op. Stefan had er vijf games voor nodig om Mitchel te verslaan.: 3-2. Toen het dubbelspel. Beide partijen waren wat onwennig, maar ook hier nam Appelscha de leiding. In vier games werd de dubbel afgesloten met een stand van 3-1. De vierde partij ging tussen Mitchel en Iko. Daar werd duidelijk dat Mitchel voor Iko net wat te sterk was. Mitchel won in drie games. In de laatste partij liet Stefan zien wat hij waard was, door van Jolande te winnen met 3-0. Het is leuk om te zien dat deze jonge kinderen, alhoewel ze pas een jaartje spelen, al best leuke wedstrijdjes weten neer te zetten. Over het algemeen is de bal na twee of drie slagen van tafel, maar soms was de strijd veel heviger en de rally's langer. Stefan en Iko hadden er zichtbaar plezier in, wat voor de ouders dan weer erg leuk is om naar te kijken. En dan is het ook leuk om met een overwinning van 4-1 terug te kunnen naar huis !

N.B.
Zaterdag 19 november zullen namens de ttv Appelscha Jim Berenschot en Melanie Franssen deze minicompetitie afsluiten in Valthe met een wedstrijd tegen Tornado.