29/10 SENIORENTEAM VERLIEST TOPPER TEGEN TREFFERS

Pas om 01.00 uur zaterdag ochtend werd de wedstrijd beslist in het duel tussen de nrs. 1 en 2 van de Noordelijke eerste divisie Appelscha 1 - Treffers 2. Door een duidelijke overwinning van Paul Sterken in de laatste partij v.d. avond wist het trio uit Klazienaveen het duel terecht naar zich toe te trekken. De schade bleef nog beperkt door twee overwinningen van de ontspannend spelende Huub Smid die Vincent Sterken zijn 100% score afnam. Een paar wedstrijden daarvoor overkwam Smid dit zelf ook door een enerverende partij tegen Paul Sterken te verliezen. De partij leek al beslist te worden in de vierde game door Sterken. Een 10-6 voorsprong ontglipte Paul alsnog. Op 5-1 achter in de vijfde game sloeg de ontketende Sterken alsnog toe en won met 11-6 in de vijfde game.
Bob Eldering kon zijn normale niveau niet halen, dat was even slikken voor de Appelschasters. Hij wist alleen van de vrijdag-avond goed spelende Annibal Lopez te winnen. Hierdoor kwam er wellicht voor Andries Cats teveel druk op de schouders te liggen wat resulteerde in een voor Andries teleurstellende wedstrijd. Hij bleef puntloos in het enkelspel. Paul Sterken bleef in het duel ongeslagen voor de Klazienaveners. De 100% score in het dubbelspel bleef voor het duo Eldering/cats wel in takt. Zowel Treffers als Appelscha hebben nu uit zes duels 41 punten. Kortom, het blijft ongemeen spannend in deze poule. Er zijn nog vier wedstrijden te gaan.