25/10 NOG MEER SUCCES VOOR TTVA MAAR DAN IN DELFZIJL

Bob Eldering (licentie C/D) en Senno Koops (licentie G) zijn in de prijzen gevallen tijdens het Havenstad toernooi dat afgelopen weekend werd gespeeld.
Voor Senno was het zijn eerste beker nadat hij zo'n vijf jaar geleden begon als seniorlid bij de tafeltennisvereniging Appelscha. Senno is inmiddels 51 jaar. Hier volgt zijn verslag.
De eerste wedstrijd speelde ik tegen Cedric, dit ging goed en deze won ik met 3-0. Achteraf bleek dat hij de eerste prijs in de wacht zou slepen. Ik had verwacht dat de volgende wedstrijden eenvoudig te winnen waren. Maar dit viel tegen. Wel iedere keer een moeizame overwinning en veel partijen waarvan ik de eerste twee games verloor. Gelukkig wist ik dan de andere drie games te winnen en daarmee de partij. In de poule eindigde ik met drie anderen op vijf punten. Door het onderlinge resultaat in de poule werd ik toch eerste. De halve finale was een beetje als de wedstrijden daarvoor.  De eerste en  tweede game verloor ik. Daarna herpakte ik mijzelf en kreeg  overwicht op de tegenstander. Helaas gaf ik de 5e game weg. Teleurgesteld verdween ik onder de douche, tot dat er iemand naar mij toe kwam en mij vroeg om nog voor de derde en vierde plaats te spelen. Deze wedstrijd ging gepaard met snelle balwisselingen en was voor het publiek dan ook zeer aantrekkelijk. Deze won ik nipt door in de vijfde game met 11-9 te winnen. Mijn tegenstander was ook nog van ttv Delfzijl. Senno eindigde dus op een mooie derde plaats.

Verder won Bob Eldering alweer een toernooi. Na vorige week zijn C licentie te hebben behaald door de Nationale D -meerkampen te winnen won Bob nu het Haventoernooi in de hoogste C/D klasse.