18/10 KEVIN BARON BEREIKT KWART-FINALE BIJ B RANGLIJSTTOERNOOI HOORN

Kevin en Jonathan speelden afgelopen week in Hoorn mee tijdens het B ranglijsttoernooi , een toernooi dus voor B spelers. Lucas ging ook mee omdat het hem leuk leek om te gaan kijken en soms te spelen. Nadat we anderhalf uur in de auto hadden gezeten gingen we lekker inspelen en wachten totdat het toernooi om 10.00 uur zou beginnen. Ik zat in de poule met Sander Lam, Kuno van Swaai en eentje van Assen. De eerste wedstrijd speelde ik tegen die van Assen en won met 3-1. De tweede wedstrijd speelde ik tegen de zwakste speler v.d. poule en die won ik makkelijk met 3-0. Ik stond nog een game met 10-0 voor. De derde speler was tegen de nr. 10 geplaatste speler, Sander Lam. Het was een spannende partij die ik maar net won met 3-2. Daardoor was ik eerste in de poule. Jonathan was in de andere poule wat minder en verloor alles en werd vierde. In de hoofdronde speelde ik tegen Roy Broerssen die nummer vier geplaatste was. Ik won wel met 3-0 maar gemakkelijk ging het niet. Jonathan verloor gelijk zijn eerste wedstrijd tegen een gast die bijna alles raak sloeg. Jopie was hiermee uitgespeeld. Ik speelde daarna tegen Nordin Gelderloos van A-merk. De eerste game speelde ik zoals gewoonlijk slecht en verloor met 11-2. Maar daarna ging het alleen maar goed en ik won drie games op rij. De kwart-finale speelde ik tegen Jan Mulder, de nr. 2 geplaatst. Ik verloor de 1e en de 2e game kansloos. De derde game won ik maar daar bleef het bij. Ik ben op zich blij dat ik zover gekomen ben als eerste jaars junior want ik had niet zoveel verwacht van dit toernooi.

groetjes van Kevin