BROERS SMID STERK IN DUSSELDORF BIJ ANDRO KIDS OPEN

De tweelingbroers zijn het tafeltennisseizoen goed begonnen. Afgelopen weekend stonden de twee achter de tafel in Dusseldorf waar het Kids Open van 2011 plaatsvond. Een enorm groot breedtesport evenement maar tegelijkertijd een sterk bezet Internationaal toernooi. Vrijdag werd een begin gemaakt met de teamwedstrijden. Door de eerste vier wedstrijden te winnen met 3-1, en 3-1 en twee keer 3-2 en 3-2 bereikten de jongens toch wel verrasend de halve finale. Daarvoor moesten de jongens zowel in de derde als vierde wedstrijd wel door het oog van de naald kruipen. Eerst won Merijn een beslissend duel op match-point tegen. Daarna lukt het Stellan ook nog eens om drie match-points weg te werken alvoren de halve finale werd bereikt. Daarna werd kansloos verloren van een sterk Duits duo die ook de finale wonnen. Al met al een geweldige prestatie en een evenaring van het succes drie jaar terug waar het duo ook de derde plaats veroverden.

Tijdens het individuele toernooi wisten beiden als nummers 1 de poule af te sluiten zonder verlies. Op zondag werd verder gespeeld middels Knock out. De eerste ronden hadden ze nog een bye. Daarna overleefden beiden de twee ronde zonder kleerscheuren. Stellan met 3-0 en Merijn met 3-1. In de achtste finale moest Stellan tegen een voor hem bekende speler uit Dusseldorf, Ben Billerbeck. Dit keer wist Stellan te winnen al ging dit niet gemakkelijk. Met een beetje fortuin wist hij de wedstrijd te kantelen en won met 3-1. Merijn ging in de achtste finale met 3-1 maar zeker niet kansloos onderuit tegen een Duitser van Baden Wurtenberg. De kwart finalewedstrijd was van minder niveau maar met
3-1 bleek Stellan toch over meer klasse te beschikken dan zijn sportieve tegenstander. In de halve finale wist de Appelschaster zijn tegenstander helemaal kansloos te laten met bijna foutloos spel. Eigenlijk merkwaardig omdat dezelfde tegenstander een ronde eerder nog won van de zeer sterke wit Rus, Nikita Popov. Met 3-0 was de wedstrijd heel snel afgelopen in het voordeel van Stellan. Opnieuw dus een finale in dit toernooi. Vijf jaar geleden stond Stellan al eens eerder in een finale bij dit toernooi en verloor toen. Nu een prachtige wedstrijd tegen Balash Hutter, een sterke verdediger. De kansen wisselden voortdurend. Er moest dus een vijfde game aan te pas komen. Op 5-3 voor Stellan bij de wissel leek het de goede kant op te gaan, een paar ballen later was het alweer 8-6 voor de Duitser. Op 10-8 besliste de Duitser de wedstrijd in zijn voordeel. Toch toonde Stellan zich een goede verliezer en deed ondanks verlies toch goede zaken met een tweede plaats en een hoop prima contacten. Alles bij elkaar was het weer zeer de moeite om aan dit toernooi mee te doen. Vanuit Nederland deden verder nog mee Jade van Schaik en Simone Broersen van HTC. De laatste won het toernooi bij de meisjes geboren in 1997. Jade verloor kansloos van een speelster uit Wit - Rusland.