18/05 EERSTE JEUGDTEAM SLUIT AF MET OVERWINNING IN ROTTERDAM

Ons eerste jeugdteam heeft de wedstrijd om plaats 3/4 in Rotterdam afgesloten met een overwinning. In de bijzaal van Rotterdam AHOY werden de eerste wedstrijden gespeeld in een mooie ambiance met volle tribunes. Na acht wedstrijden stond er een 6-2 op het scorebord in het voordeel van de Appelschasters tegen Steeds Hoger TSB uit Rijswijk. Leon, Stellan en Thomas hebben hierdoor een prachtig seizoen op een goede manier afgesloten. De wedstrijd werd geleid door twee internationale scheidsrechters. Er werd goed opgelet of de service conform de regels werd uitgevoerd. Regelmatig werden de spelers hierop geattendeerd. Opvallend was dat het bat van Leon werd afgekeurd door de scheids. Hij speelde de eerste wedstrijd met het reservebat van Stellan. Na twee nieuwe rubbers erop geplakt te hebben kon hij de volgende wedstrijd alsnog van start gaan met zijn eigen bat. En met succes. Op de foto het drietal samen met coach Smid tijdens de prijsuitreiking.

De wedstrijd om het landskampioenschap tussen Elan en Scylla werd zoals verwacht gewonnen door het team uit Baarn. De jongens van Elan wisten met 6-3 de winst en daarmee de nationale titel te pakken. Ze toonden daarmee terecht aan over het sterkste team te beschikken dit seizoen. De leidenaren die in de halve finale nog Appelscha uitschakelden wisten niet opnieuw te stunten. Alleen Bart van Santen haalde een goed niveau door twee punten te pakken. Zijn jongere broer Joost kon slechts een punt aan het totaal toevoegen.