11/4 EERSTE JONGENS TEAM GAAN TEN ONDER IN GEWELDIGE STRIJD

Stellan, thomas en Leon hebben gisteren in een goed gevuld Aekinga vol overgave gestreden maar moesten een bittere pil slikken na het 3-7 verlies tegen Scylla uit Leiden. In een wedstrijd die bij vlagen van zeer hoog niveau was wisten de Leidenaren op beslissende momenten het hoofd koel te houden. De eerste twee wedstrijden verliepen zonder verrassingen. Thomas verloor van Joost en Stellan won van Noah. In het duel tussen Leon en Bart van Santen zat de eerste verrassing er aan te komen. Op 9-4 voor Leon in de vijfde game wist alweer Bart (net als vorige week) alsnog het tij te keren en de winst te pakken. Leon blokkeerde en scoorde geen enkel punt meer. De teleurstelling was bijzonder groot in het Appelschaster kamp. Dan het dubbelspel, die vorige week nog werd verloren. Opnieuw veel strijd en mooie rally's. Thomas wist op belangrijke momenten in de vijfde game zijn spinballen met veel rotatie te spelen op Joost die zich hierop menigmaal verkeek. Het werd 2-2 en alles lag weer open. Partij vijf was de beste wedstrijd van de dag tussen Joost en Stellan. Joost wist Stellan zeker in de beginfase af te troeven met zijn sterke backhand en blokspel. Stellan herpakte zich gaandeweg en wist een drietal matchpoints te overleven. Opnieuw een vijfde game. Hoogstaand spel in de eindfase leverde prachtige balwisselingen op die met 9-11 in het voordeel van Joost werd beslist. Thomas wist in zijn volgende partij tegen Bart een 2-1 voorsprong te nemen. Daarna ging het lichtje langzaam uit bij Thomas. Ook de daarop volgende partij, het was inmiddels 2-4 tussen Leon en Noah was bijzonder spannend. Leon knokte zich terug in de wedstrijd maar kon in de vijfde game niet meer aanhaken. Stellan won vervolgens van Bart met 3-0. Met 3-5 op het scorebord wisten de Appelschasters dat de resterende twee partijen gewonnen moesten worden. Leon liet tegen Joost in zijn laatste partij v.d. dag zien wat hij kan door vrijuit te spelen en veelvuldig zijn sterke wapen in te zetten. Joost was echter in bloedvorm en pakte met 3-1 de winst. De laatste partij tussen Thomas en Noah was hierdoor niet meer van waarde. Het was wederom een lange strijd waarbij de Appelschasters zowel thuis als uit de kansen hebben gehad maar niet hebben gepakt. Ondanks het verlies waren de toeschouwers getuige van een geweldig spektakel. Resteert nog in Rotterdam op 14 mei een wedstrijd om plaats 3/4 waarin het team moet proberen zich nog eenmaal op te laden.