22/02 LEON KNOL VOOR DERDE KEER NAAR DE HALVE FINALE

Leon heeft dit seizoen tijdens alle B ranglijsttoernooien de laatste vier bereikt. In Nijmegen bereikte Leon ongeslagen de halve finale waarin uiteindelijk nipt werd verloren van Paul Vrijlandt met 2-3. Het was voor Leon al de vierde mogelijkheid om een A licentie te bemachtigen. Jammer genoeg in het zicht van de haven strandde Leon. Hij plaatste zich als groepswinnaar voor de hoofdronde met twee relatief eenvoudige overwinningen en een 3-2 zege tegen Michiel van Amersfoort, een oude rivaal van Elan uit Baarn. De eerste tegenstander kon het Leon niet echt moeilijk maken (3-1). De  volgende tegenstander heette Ritchie van Lier uit Panningen, een tegenstander waar Leon precies een jaar geleden nog van verloor in de poulefase. Na verlies in de eerste game kreeg Leon, mede dankzij de coaching van Arnoud Meijer, vat op het sterke spel van van Lier en deze werd in de drie daarop volgende games opzij gezet. In de kwartfinale weer een bekende tegenstander, te weten Timo van Welten van TTCV van Herwaarden uit Veghel. Ook nu werd het een overwinning, nu 3-0. Inmiddels had Trung Ngyuen uit Assen ook de halve finales bereikt zodat een Noordelijke finale nog tot de mogelijkheden behoorde. Trung kon het Rafael Brands van Amsterdam niet moeilijk maken. In de andere halve finale trad Leon aan tegen Paul Vrijlandt van Bit.nl uit Ede. Twee keer wist Leon een achterstand goed te maken en gelijk te maken (2-2). In de vijfde game lukte dit niet opnieuw en Leon moest met 11-7 capituleren. In de finale was Brands met 3-2 te sterk voor Vrijlandt.
Jonathan Bosma liet in de poulewedstrijden zien dat hij op dit niveau ook tot de betere spelers kan gaan behoren. In de poule verloor Jonathan alleen van Vincent Leenders van Westa uit Wessem. In de eerste ronde van het hoofdtoernooi had hij de pech direct te moeten aantreden tegen Paul Vrijlandt, de latere finalist. Jonathan verloor met 3-1.