14/12 BROERTJES SMID HALEN FINALE NATIONALE JEUGDMEERKAMPEN

Opnieuw zijn de broers Smid erin geslaagd om de finale te halen van de Nationale Jeugd Meerkampen. Helaas lukte dit niet de overige Appelschasters die meededen in de halve finale in de prachtige tafeltennisarena te Zwolle. Stellan Smid die als pupil (met dispensatie) meedoet bij de kadetten had niet zijn beste dag, toch was dit voldoende voor plaatsing van de beste 12 spelers in de kadettenklasse. Merijn Smid, in de kwartfinale nog met de hakken over de sloot doorging naar de halve finales was ouderwets op dreef. Met weinig trainingsuren in de benen en nog maar net hersteld van een zware griep wist Merijn alle vijf wedstrijden te winnen. De meeste uiteraard in vijf games. Merijn was op beslissende momenten koel en mentaal zeer sterk.
Wilde Leon Knol door na de finaleronde in de juniorenklasse dan betekende dit dat zijn eerste wedstrijd beslist moest worden gewonnen tegen Elan speler Tim de Graaf. Leon kwam erg dichtbij maar moest met 11-9 in de vijfde game capituleren. Dat was bijzonder jammer. Daarna ging bij Leon langzaam het lichtje uit. Hij werde zesde en laatste in zijn poule. In de kadettenklasse waren de verwachtingen hooggespannen. Zou Kevin Baron erin slagen om de finale te halen ?
Na de eerste twee wedstrijden te verliezen tegen de nrs. 1 en 2 begon het toernooi pas goed in de derde ronde. Tegen Remco Bloem zou het moeten gebeuren. Helaas verloor Kevin in een spannende wedstrijd met 2-3. Daarmee was het meteen al duidelijk dat plaatsing niet meer haalbaar was. Jammer want er waren beslist kansen. De eerste teamspeler Thomas Kuijer deed in het begin goed mee met twee zeges in de juniorenklasse. Een zege was voldoende voor het bereiken van de laatste 12. Helaas voor Thomas deden er nog andere sterke spelers mee die net even beter waren. Wel wist Thomas door een paar zeges zijn A licentie te halen. Al met al toch nog een goed slot voor Thomas.