05/02 RESULTATEN 2E RONDE

Het afgelopen weekend stonden de eerste vijf thuisduels op het programma, in de ochtenduren de regionale teams en in de middag de landelijk spelende teams.

Het eerste jeugdteam ontving in de kampioenspoule Shot '65 uit Zwijndrecht. De jongens uit Zwijndrecht moesten de gifbeker volledig leegdrinken. Met de maximale score (10-0) rekenden de Appelschaster boys af. Niet zo zeer de uitslag maar vooral het sterke spel gaf heel veel vertrouwen. Thomas Kuijer en Leon Knol lieten zien ook mentaal de nodige stappen te hebben gezet. Thomas gunde zijn tegenstander geen enkele game. Leon liet voortreffelijk spel zien en verloor slechts twee games. Stellan won weliswaar drie partijen maar heeft nog een week nodig om volledig wedstrijdfit in de noodzakelijke topvorm te komen wanneer de Assenaren op bezoek komen. Met vertrouwen kan het duel volgende week tegemoet worden gezien.

Het tweede team (landelijk A) ging thuis van start tegen Never despair 1 uit Den Bosch. Onder leiding van coach Andries Cats werd fel gestreden door het drietal van Ommen, Bosma en Baron. Merijn Smid was weliswaar hersteld maar nog niet wedstrijdfit. Halverwege stond het 1-4 voor de Bosschenaren. De laatste vijf partijen leverden een 4-1 score op voor de Appelschasters.
Opvallend detail was dat tijdens het inspelen Jonathan Bosma zijn bat stuk sloeg (zijn tweede binnen een week). Met een kompleet ander bat wist Jonathan toch twee winstpartijen te boeken. De vorige week ongeslagen Herman van Ommen kon dit in zijn eerste thuiswedstrijd niet opnieuw. 1 overwinning was zijn aandeel. Kevin Baron won twee potjes, vooral de laatste was Kevin ouderwets op dreef. Voor de Bosschenaren bleef Middeldorp ongeslagen.

Het derde team won met 8-2 van Reflex uit Scheemde.
Nico, David en Milan herstelden zich goed van de nederlaag van vorige week tegen Emmen. Nico en David bleven ongeslagen. Milan kwam tegen Melle Potter in de vijfde game wel op match-point maar verloor uiteindelijk wel met 10-12. Tegen de tweelingzuls van Melle, Janine Potter ging Milan met 3-0 onderuit. David en Milan wonnen het dubbelspel van de tweeling Potter met 11-6 in de vijfde game. Volgende week speelt het derde team tegen GTTC 2.

Het vierde team wist alweer met 10-0 te winnen, nu van Drachten 1. Opvallend in dit duel was dat Daan Lut al zijn partijen in de vijfde game wist te beslissen. Jesse toonde veerkracht tijdens zijn partij tegen Thijs Klooster door een grote achterstand in de vijfde game alsnog om te buigen. Martijn won zijn partijen weer overtuigend.

Het vijfde team laat wekelijks beter spel zien. Werd vorige week nog gedacht dat 5-5 misschien dit seizoen nog haalbaar zou worden. Welnu, een week later was het al zover. Tegen TIOS '66 uit Balinge werd de eerste remise bewerkstelligd. Jellie Halman was de "grote vrouw " en wist twee partijen te winnen. Lucas krijgt steeds meer vertrouwen en zag goed spel beloond met een winstpartij evenals Edwin Veldman. Edwin en Lucas zorgden voor een punt in het dubbelspel.

Samengevat was het een prachtig weekend voor de Appelschasters met hele mooie resultaten. Volgende week spelen alle teams opnieuw thuis.
We hopen natuurlijk op veel toeschouwers tijdens het toptreffen in de kampioenspoule tussen TTVA en Assen.