20/12 VIJF APPELSCHASTERS DOOR NAAR HALVE FINALES JEUGDMEERKAMPEN

Van de zes deelnemende jongens van onze vereniging hebben er maar liefst vijf spelers de halve finales weten te bereiken van de Nationale Jeugdmeerkampen. Een bijzonder knappe prestatie van de jongens.
In de pupillenklasse wist Merijn op de valreep een derde plaats te veroveren, net genoeg voor plaatsing.
In de kadettenklasse legde Stellan beslag op de eerste plaats en wist Kevin zich als nummer twee van de poule te plaatsen voor de halve finales.
In de juniorenklasse gingen zowel Thomas Kuijer als Leon Knol door naar de volgende ronde. Jonathan wist zijn laatste partij te winnen en werd hierdoor vijfde in de poule wat niet genoeg was voor plaatsing.
Thomas werd knap eerste en Leon deed het prima met een tweede plaats. Nog niet eerder hebben zoveel spelers zich voor de halve finale weten te plaatsen. David Dijkhoff, inmiddels uitkomend voor de TTV Appelscha maar ingeschreven voor Ready Leeuwarden legde beslag op de vervelende vierde plaats, dit was net niet voldoende. Hij won wel van de uiteindelijke winnaar Wessel van 't Walderveen. Ook Herman van Ommen, per 1 januari spelend voor onze vereniging lukte dit niet. Hij werd sneu op punten uitgeschakeld in de juniorenklasse voor de volgende ronde. Op zondag 13 februari worden de halve finales in Zwolle gespeeld.