24/10 MOOIE PRESTATIES APPELSCHASTERS IN HOORN

Tijdens het B ranglijsttoernooi van Hoorn hebben de deelnemende jongens van de ttv Appelscha het uitstekend gedaan.
Bij de kadetten bereikte Kevin Baron zelfs de finale, een geweldige prestatie. Na een wat moeizaam begin, in een overigens sterke poule, plaatste Kevin zich als nr. twee voor de hoofdronde. Achtereenvolgens werden Koen van Alebeek van Scyedam (3-0), Nick van Birgelen (3-1) van Wijzenbeek Westa en Steven Pouw (3-1) verslagen. In de finale lukte het Kevin niet om tegen Tim Nijdam van Steeds hoger TSB zijn normale niveau te spelen. Iets te afwachtend werd nog wel de eerste game gewonnen. Daarna nam Tim meer en meer het initiatief en won uiteindelijk verdiend met 3-1. Door de 2e plaats zal Kevin een groot aantal plaatsen stijgen op de ranglijst.
Leon Knol deed mee bij de junioren. In de poule werden twee relatief eenvoudige overwinningen geboekt. Hij ging als nummer 1 door naar de hoofdronde. In de 1e ronde tegen Lennart van der Have van Avanti (landelijk A) werd een 2-0 achterstand omgebogen in een mooie 3-2 winst. Daarna moest Bart van Santen van Scylla (landelijk A) er met 3-0 aan geloven. In de 3e ronde was Remco Burgman (landelijk A) van Elan een bekende tegenstander. Opnieuw winst met 3-1 voor Leon naar een zware strijd. In de halve finale was Rafael Brands van Amsterdam '78 de  tegenstander. Het werd wederom een enerverende wedstrijd die telkens net in het voordeel uitpakte voor de 15 jarige Amsterdammer die al bij de senioren speelt. Met 18-16, 12-10 en 11-9 ging de finale aan de neus van Leon voorbij.
Teamgenoot Thomas Kuijer deed het ook voortreffelijk. In zijn poule werd hij eerste, vervolgens moest hij aan treden tegen Robert Koetsier van Taverzo. Met 3-2 ging de winst naar Thomas na 2-1 achter. In de 1/8 finale was Tim Sinninge zijn volgende lastige opponent. Ook deze horde wist hij met 3-0 te doorstaan met werkelijk schitterende fh spinballen en bh blokballen. In de kwartfinale trof Thomas de sterkste speler van het toernooi, zo bleek achteraf. Hoewel Thomas goed speelde was zijn tegenstander net even beter en met 3-0 werd hij verslagen door Dennis South van Shot Soest. Thomas heeft een goed toernooi gespeeld.
Jonathan Bosma was de derde junior B die meedeed voor de Appelschasters. Jonathan werd 4e in de poule met 3 nederlagen en werd veroordeeld tot het spelen van de troostronde. In de eerste ronde was het helaas over voor hem. Gelukkig kon hij de andere Appelschasters in het vervolg van het toernooi bijstaan door als inspeelpartner te fungeren. Bedankt Jopie !!!
David Dijkhof deed mee in de pupillenklasse en kwam tot en met de kwartfinale. Daarin was zijn tegenstander net even te sterk. Al met al kan de tafeltennisvereniging terugkijken op het meest geslaagde B ranglijsttoernooi tot nu toe. De opgevoerde trainingsuren laten duidelijk zien dat er progressie wordt geboekt. Op de foto Kevin met Tim Nijdam (winnaar).