26/09 VERSLAG TEAM 1

TTVAppelscha 1 – Elan 2, eindstand 9-.1
Om 15.00 uur startte de 3de  wedstrijd van het seizoen tegen Elan 2. Een bekende tegenstander van het vorige seizoen, waartegen het laatste competitieduel in 5-5 eindigde, met de enige nederlaag in het dubbelspel in de hele competitie.Vandaag liepen de eerste vijf wedstrijden vlotjes voor Appelscha. Na overwinningen van Stellen tegen Tobias van der Horst (3-0), Leon tegen Michiel van Amersfoort (3-1) en Thomas tegen Remco Burgman (3-1) en van het dubbel Stellan/Thomas (3-0), volgde de vijfde wedstrijd waarin Leon tegen van der Horst lekker kon aanvallen op de lange service van zijn tegenstander. Het eindresultaat was dan ook een vlotte 3-0.Jammer genoeg kwam er een einde aan de overwinningen op rij. Stellan verloor in 5 sets van Burgman: 12-10, 9-11, 11-8, 7-11, 6-11. Misschien als gevolg van vermoeidheid na de late wedstrijden met het seniorenteam op vrijdagavond.Thomas tegen van Amersfoort werd 3-1. Zijn forehand liep goed en daar is vaak lastig tegen te winnen. Leon tegen Burgman werd ook 3-1. Na twee vlotte games, waarbij Burgman geen grip kreeg op de forehandspin van Leon, kwam de tegenstander nog even terug. Maar met een sterke 4de  set (11-2) haalde Leon de overwinning eenvoudig binnen. In de negende partij begon Thomas met twee prima games tegen van der Horst (11-5, 11-3). Maar doordat de laatste zijn tactiek veranderde kreeg Thomas het nog behoorlijk lastig. Van der Horst kwam knap terug tot 2-2, maar Thomas bleef rustig en behaalde alsnog de zege door met 11-9 in de 5de te winnen. Stellan speelde de laatste wedstrijd van de middag goed uit en won gemakkelijk van van Amersfoort (3-0). Volgende week komt Relax uit Didam op bezoek. Hopelijk kunnen we weer een mooie uitslag neerzetten.