11/04 STELLAN EINDIGT OP DE 15 DE PLAATS TIJDENS INT. TOERNOOI LUIK

Met een delegatie van 8 kinderen ging het Nederlands jeugdteam welpen en pupillen naar Luik. Van iedere categorie waren 2 jongens en 2 meisjes uitgenodigd door de NTTB. Namens de TTVA stond Stellan als eerste jaars pupil achter de tafel. Op zaterdag heeft Stellan 5 wedstrijden gespeeld en er 2 gewonnen. Er zat duidelijk meer in maar de wisselvalligheid kenmerkt zijn spel al enige tijd. Stellan werd 4e in de poule. Op zondag speelde Stellan nog drie partijen. De eerste en tweede partij gingen verloren.
De derde wedstrijd werd met 3-1 gewonnen. Uiteindelijk werd Stellan 15 de van de 22 deelnemers. Bij de pupillen deed Bas Hergelink als 2e jaars pupil ook mee. Hij werd ongeslagen eerste in de poule door 5 wedstrijden te winnen waaronder een mooie 3-2 tegen de latere winnaar, Vincent van Hoven. Op zondag ging het ook erg goed met als resultaat een finaleplaats. Opnieuw moest Bas aantreden tegen Vincent van Hoven, de Belgische kampioen. Helaas werd het nu 3-0 voor Vincent. Jammer maar toch heeft Bas een prachtige prestatie neergezet. Hij liet de afgelopen week al zien dat het met zijn vorm wel goed zit. Bij de meisjes pupillen zorgde Melissa Boers voor het beste resultaat. Zij behaalde en formidabele eerste plaats. In een zenuwslopend duel tegen Lauranne Hackemack wist ze met 3-2 de wedstrijd naar zich toe te trekken. Kim Hergelink eindigde op een mooie 5e plaatst bij de welpen. Bij de welpen jongens deed Eric Agamyan van zich spreken door ook de finale te halen. Hij ging hier met 3-0 ten onder. Door drie finale plaatsen en de goede resultaten van de overige deelnemers wist Nederland A de eerste plaats te veroveren in het landenklassement. Dit was al jaren niet voor voorgekomen. Al met al dus een mooi succes voor de talenten uit Nederland.