4/4 EERSTE TEAM KOMT GOED WEG TEGEN ASSEN 1

Het eerste jeugdteam heeft in de uitwedstrijd tegen Assen 1 veerkracht getoond. Tegen de op de tweede plaats spelende Assenaren hadden de Appelschasters het bijzonder zwaar te verduren. Dit bleek al tijdens de eerste drie wedstrijden. Hoewel Thomas Kuijer zijn eerste wedstrijd relatief makkelijk won van Linnewiel gingen de partijen van Stellan Smid tegen Collin Rengers en die van Leon Knol tegen Trung vrij eenvoudig naar de Assenaren. Het zekere dubbel Smid/Kuijer zorgde voor het belangrijke tweede punt (2-2). Na het dubbel kwam Trung in actie tegen Thomas. Eindelijk leek Thomas van Trung te gaan winnen maar tactische fouten in de eindfase zorgde ervoor dat Trung alsnog de winst pakte. Nadat ook Stellan zijn partij op een bijzonder merkwaardige wijze uit handen gaf tegen Linnewiel was het 4-2 voor de Assennaren. Daarna won Rengers, die onlangs nog winnaar werd van het A ranglijsttoernooi bij de pupillen, zijn wedstrijd eenvoudig van Knol en stond er plots een 5-2 score op het bord voor de Assenaren. Donkere wolken pakten zich samen. Juist op dat moment wist Stellan die de laatste weken in een dip zit, alsnog een punt te pakken tegen Trung (5-3). Geheel onverwacht wist Thomas Kuijer in zijn laatste partij op miraculeuze manier van Rengers te winnen. Uit een uitzichtloze situatie wist Collin geen raad met de kansen en kroop Thomas door het oog van de naald. Deze zege zorgde voor een extra prikkel voor Leon. Hij wist zich nog een keer vol overgave op te laden tegen Remon Linnewiel. Dit deed Leon bijzonder knap. Zelfs zijn backhand werkte mee. Met 3-1 bracht Leon de 5-5 op het bord na een lange strijd van 4 uur en drie kwartier.  Dit betekent dat de voorsprong op Assen in tact blijft en de kans groot is dat het team volgende week zonder te spelen het kampioenschap kan vieren. Een hele aparte ervaring.