12/03 EERSTE CURSUSDAG UITSTEKEND BEVALLEN VOOR APPELSCHASTER DAMES

In Middelstum is gisteren een start gemaakt met de cursus tafeltennisbegeleider 1 met Rita Boonstra en Andrea Gorter als deelnemers vanuit de eigen vereniging.
 Onderstaand artikel komt van de website van de NTTB

De NTTB heeft in het voorjaar op 8 plaatsen de opleiding tafeltennisbegeleider 1 uitgezet. In Middelstum is de eerste groep van 2010 van start gegaan. Docent Peter Hanning maakt 10 deelnemers in 2 bijeenkomsten wegwijs in het begeleiden tijdens tafeltenniswedstrijden.
‘Deelnemers leren van elkaar: goed voorbeeld doet volgen'
Op donderdag 11 maart stond de eerste bijeenkomst van de opleiding Tafeltennisbegeleider op de agenda. Een inspirerende locatie was uitgekozen door de NTTB, te weten de sportkantine van Midstars in Middelstum (Groningen). In de tafeltennisaccommodatie aldaar werden menige historische tafeltennissuccessen geboekt. Uiteindelijk hebben tien personen zich aangemeld voor deze opleiding. Ouders, oudere jeugdleden, ervaren clubmensen en nieuwsgierige tafeltennisliefhebbers investeren de komende tijd in het thema begeleiding.
Onder leiding van docent Peter Hanning werden diverse items aangesneden en dat leverende leuke en leerzame discussies op. Hanning: ‘We hebben het onder meer gehad over de rol van de ouders. Twee ouders van Appelscha vertelden over hun ervaring over de wijze waarop ze opgevangen zijn en hoe ze betrokken worden bij de jeugdbegeleiding. De andere cursisten zag ik driftig aantekeningen maken. Dat gebeurde de hele avond door over allerlei onderwerpen. En ja, we zijn met elkaar tot de conclusie gekomen dat er rondom jeugdbegeleiding heel veel fout kan gaan. Door er over na te denken en er aandacht aan te besteden kunnen clubs zich enorm verbeteren. Gelukkig gaat er ook veel goed hoor. Da's mooi, want goed voorbeeld doet volgen! Deze korte opleiding draagt daar zeker aan bij.'