03/02 WEEKEND VOL MET TAFELTENNIS

Aankomende zaterdag gaan de teams 1 t/m 5 beginnen aan de tweede ronde van de voorjaarscompetitie. Alle teams hebben een uitwedstrijd voor de kiezen. Het eerste team moet het in Leiden opnemen tegen Docos. Team twee zal flink aan de bak moeten tegen het sterke Nieuwegein. Zie verder de agenda voor de overige teams.

Op zondag spelen de broers Smid de halve finales van de Jeugdmeerkampen. Zullen ze erin slagen om net als vorig jaar bij de welpen de finales te halen van het nationale evenement ? Voor de eerste jaars pupillen broers zou het bijzonder knap zijn als beiden de finale weten te halen. Van Stellan wordt wel een finaleplaats verwacht.

In Dusseldorf treffen de elite dames en heren van Europa elkaar. In een tweedaags evenement wordt duidelijk wie de winnaar gaat worden van het TOP 12 van 2010. Vorig jaar was Timo Boll tegen Vladimir Samsonov de sterkste en versloeg de Wit-Rus met 4-3 in een ware thriller. Er is ook vanuit Appelscha en Eelde belangstelling voor de toernooi.  De twee verenigingen vinden samenwerking belangrijk. Onze trainer Thomas Groenevelt heeft een grote auto gehuurd en reist met een stuk of negen fanatieke tafeltennisssers via Eelde en Appelscha naar Dusseldorf om weer eens te genieten van prachtige wedstrijden in hopenlijk een sfeervolle arena.