20/04 RENNEN VOOR TAFELS

Vandaag las ik op tafeltennis.nu dat ook de vereniging Scylla een sponsorloop heeft georganiseerd. Zoals iedereen weet organiseert ook de TTV Appelscha een sponsorloop op 12 mei met als doel, twee nieuwe verrijdbare tafeltennistafels aan te schaffen ter vervanging ons oude materiaal. Daarom wil ik onze leden alvast een hart onder de riem steken. Scylla heeft laten zien dat het een goede manier is om wat voor de vereniging te doen. Vandaar onderstaand artikel.
De jeugd van Scylla is alvast begonnen. Met de belofte van wethouder Witteman en vertrouwend op de inzet van de gemeente Leiden dat de nieuwe Scyllazaal binnenkort werkelijk een feit is, werd er afgelopen zondagmiddag gelopen voor nieuwe tafels voor de nieuwe zaal.
De Leidse tafeltennisvereniging Scylla die momenteel huist aan de Brahmslaan in Leiden barst al lange tijd uit haar voegen. Met teams van eigen opleiding op het hoogste niveau van de landelijke senioren- en jeugdcompetitie vormt de vereniging al jarenlang een vaste waarde als topsportvereniging in de gemeente Leiden. Dat succes is niet alleen te danken aan de inzet van de Scyllatrainers onder de bezielende leiding van Gerard Bakker jr. en sr., maar heeft evenzeer te maken met de trainingsinzet van de Scyllanen. Maar de jonge groep spelers die succesvol is op regionaal en landelijk niveau blijft groeien.
Scylla heeft maar liefst 9 A-spelers op de komende Nederlandse jeugdkampioenschappen in Schiedam  en is daarmee de op een na grootste leverancier van jeugdspelers op topniveau in
Nederland. En ook de deelnemerslijst van de Nederlandse jeugdkampioenschappen voor B-spelers en Welpen is indrukwekkend. Met 12 deelnemers is Scylla daar de best vertegenwoordigde vereniging. Omdat Scylla zijn huidige spelers nog amper genoeg mogelijkheid kan bieden om voldoende te trainen en daarbij nog verder wil groeien als topsportvereniging, is een nieuwe en vooral ook veel grotere zaal meer dan nodig.
Een grotere zaal betekent meer tafels. En daar ging het om in de sponsorloop van afgelopen zondag, mede gesponsord door de Hardloopwinkel en AA-drink. Er moesten rondjes van 400 meter gelopen worden rondom het clubgebouw in de Brahmslaan, en dat één uur lang.
Dat leverde met 24 lopers maar liefst 2408,01 euro op, genoeg voor bijna 5 tafels. Het begin is gemaakt.