02/04 MEISJESTOERNOOI MET VEEL WEDSTRIJDEN

Op zondag 29 maart tegen 09.45 uur gingen de deuren open van de sportzaal van de tafeltennisvereniging Appelscha waar het meisjestoernooi werd gespeeld. De nog jonge vereniging organiseerde voor het eerst dit evenement en speelt sinds augustus op een wat afgelegen terrein tegen de bosrand, net buiten Appelscha.  Was het oorspronkelijk de bedoeling om in poules van 5/6 te spelen, door wat late afmeldingen kwam de organisatie tot de konklusie om de deelnemers te verdelen in twee poules van 10 en 12 deelnemers. Dit betekende in iedergeval erg veel wedstrijdjes spelen voor de kinderen. Na een leuke warming-up werd om 10.30 uur gestart met alle wedstrijden op vijf tafels. Iedereen moest afhankelijk van de meerkamp dus 9 of 11 wedstrijden spelen. Omdat de kinderen zelf ook als scheids fungeerden was er een goede wisselwerking tussen spelen, even rusten (tellen), eten en drinken en weer spelen. Ook waren er vele ouders en een aantal trainers in de zaal die hun kids kwamen aanmoedigen. Kortom, het was een gezellige en sportieve sfeer in Appelscha.
Tegen 16.00 uur werden de laatste wedstrijden gespeeld en de prijzen uitgereikt door Huub Smid, voorzitter van de TTVA en Peter Langen, aanwezig namens de afdeling Noord. Eigenlijk verdiende iedereen wel een prijs want iedereen bleef tot de laatste wedstrijd met heel veel inzet spelen. Waarschijnlijk hebben de ouders een hele rustige terugtocht mogen ervaren in de auto met weinig opwinding en geruzie. De kinderen waren moe maar voldaan. Foto's van het evenement staan op de site van de afdeling Noord, www.nttbnoord.nl. Hieronder de uitslagen.
De tafeltennisvereniging Appelscha vond het leuk om dit toernooi eens te mogen organiseren.

Poule A Tienkamp gespeeld
1.     Rianne Komrij                     TTV Appelscha
2.     Manon Laning                     DTTC
3.     Linda Kleiker                      TTV Vries