4/8 EERSTE SUCCES IN NIEUWE SEIZOEN TIJDENS KIDS OPEN DUSSELDORF

Afgelopen weekend vond voor de 19e keer de Kids Open plaats in Dusseldorf.
Stellan en Merijn deden namens onze vereniginging aan dit evenement mee. Het internationale evenement is uitgegroeid tot een mega toernooi met maar liefst 1500 deelnemers uit binnen en buitenland. In de leeftijdscategorie geboren in 1998 en jonger wisten Stellan en Merijn Smid een prachtige derde plaats te behalen tijdens het teamtoernooi op vrijdag en zaterdag. Op vrijdag werd slechts 1 partij afgewerkt aangezien de broers de 1e ronde een bye hadden. Op zaterdag werd in de derde ronde van een duits koppel met 3-0 gewonnen. In de vierde ronde werd er met 3-1 gewonnen. Merijn leed een nederlaag in het enkel. In de 1/4 finale stond er een sterk duits team tegenover de jongens. Nadat Stellan zijn wedstrijd gedecideerd wist te winnen kon Merijn na 10-8 voor in de vijfde zijn twee match-points niet verzilveren tegen Antwerpes. Nadat ook het dubbelspel werd verloren met 3-1 leek het op een nederlaag uit te draaien. Stellan wist de 2-2 op het scorebord neer te zetten maar Merijn moest in zijn laatste partij tegen de zijn naamgenoot Schmidt spelen en die was duidelijk sterker dan de nr. twee van het team. Het werd een echte thriller. Nadat Merijn wederom een 10-8 voorsprong had genomen in de vijfde game leek hetzelfde gebeuren als in zijn eerste partij. Hij kwam op match-point achter (10-11). Merijn veerde nog éénmaal op en wist toch nog onverwacht de wedstrijd in zijn voordeel te beslissen. Met 3-2 was de halve finale bereikt (9-11, 11-7, 9-11 11-7, 13-11)  In de halve finale moesten de jongens tegen het Servisch team Adamovic/Grbic. Nadat Merijn in een vijfsetter verloor van Adamovic (11-8, 5-11, 11-8, 4-11, 11-1) kwam het team met 1-0 achter. Stellan speelde daarna tegen Grbic een  prachtige partij. Nadat het erop leek dat Stellan zijn tegenstander overklaste in de derde game (8-3 voor) wist Stellan toch niet door te drukken. Hij verloor de game alsnog en dit was cruciaal voor de wedstrijd. (11-9, 10-12, 11-9, 12-10).  Het betekende Stellan's eerste nederlaag die dag. Het dubbel werd daarna met 11-8, 11-9 en 15-13 verloren. Uitslag 3-0 voor de Serven. Uiteindelijk wist deze jongens beslag te leggen op het goud door in de finale te winnen met 3-2 van een ander Duits koppel. Met brons waren de broertjes echter meer dan tevreden. Na het teamtoernooi werd dezelfde dag een begin gemaakt met de poule wedstrijden voor het individule toernooi. Beid broertjes plaatsten zich voor de knock out op zondag. Stellan wist daarbij tot de 1/4 finale te komen maar verloor vervolgens in de vierde ronde met 3-0 van Barisz. Merijn kon zijn ritme niet vinden en verloor met 3-0 zijn eerste partij op zondag en was zodoende uitgeschakeld. De hoofdprijs ging in deze categorie naar de nummer een van Denemarken, Anders Lind.
Vermeldenswaard is verder dat er maar liefst vier andere deelnemers vanuit de afdeling Noord aanwezig waren in Dusseldorf. Stan de Ruiter en Thomas Kuivenhoven van GTTC Groningen vormden een Mannschaft en Niek Starke (Dedemsvaart) speelde samen met Colling Rengers van TTV Emmen. De jongens deden het meer dan goed maar wisten niet in de prijzen te vallen. Samen met de ouders werd het een bijzonder gezellig evenement. Er wordt nu al gesproken over volgend jaar. Het toernooi is een echte aanrader voor de echte tafeltennisliefhebber. Foto's verschijnen binnenkort op de website in het fotoalbum.